13 prosinca, 2013
Recept uspjeha leži u znanju, stalnoj edukaciji i brizi prema klijentima
Tvrtka motor-diht pripada malom broju poduzeća koja ne samo da su preživjela prijetnju gospodarske krize, već su je iskoristili kao priliku kako bi potvrdili svoju poziciju jednog od lidera na tržištu autodijelova. Uz stalne prijetnje inozemne konkurencije, kao i sve manju platežnu moć kupaca, koji su postali sve više cjenovno, a sve manje kvalitativno osjetljivi, bilo je potrebno naći kreativna i efikasna rješenja te se brzo prilagoditi promjenama na tržištu.
Postoje razne formule uspjeha, možemo reći da je naša upalila. Uključivala je konstantno ulaganje u rast, ali što je još važnije, u kontinuirani razvoj. Današnji kupac želi sve na jednom mjestu, u što kraćem roku, uz što nižu cijenu, a što veću kvalitetu. Kako bismo zadovoljili sve potrebe kupca, bilo je potrebno širenje asortimana, koje je zahtijevalo veće skladišne prostore, veće prodajne kapacitete, veći broj zaposlenika, veći broj novih radnih mjesta kao i veći broj poslovnica, odnosno bolju pokrivenost hrvatskog tržišta vlastitim poslovnicama. U posljednje dvije godine udvostručili smo broj djelatnika, tako danas brojimo 45 zaposlenih i planiramo u idućim godinama nastaviti s rastom te brojke, sličnim intenzitetom. Mogli bismo reći da je to bilo kvantitativno širenje, širenje u brojkama, a što se tiče razvoja ili kvalitativnih promjena, zaposlili smo veliki broj stručnjaka iz raznih područja, većinom više i visoko obrazovanih osoba. U krizi smo se odlučili kreditno ne zaduživati, već smo potrebne resurse nalazili u vlastitim rezervama, koje smo upravo za ovakve prilike i čuvali. Prilagodba potrebi kupaca za proizvodima sa što nižom cijenom, a višom kvalitetom zahtijevala je formiranje tima stručnjaka, inženjera i tehnologa koji su procjenitelji upravo takvih proizvoda.
Sve za kupca
Bavili smo se istraživanjem tržišta i otkrili nove smjerove kretanja kvalitetne proizvodnje. Budući da na hrvatskom tržištu poslujemo već 19 godina i uvijek smo inzistirali na kvaliteti i povoljnoj cijeni, naši lojalni kupci, vrlo lako prihvaćaju naše sugestije i prate naše uvođenje novih brendova. Od svog osnutka, motor-diht je inzistirao na proizvodima najviše kvalitete, kvalitete originala, prve ugradnje, kao i na proizvodima koji posjeduju certifikate najviše kvalitete. Posvećujemo dosta vremena kako bismo analizirali sve proizvode koje distribuiramo na hrvatsko tržište i do sada, možemo reći, nismo još pogriješili, možda zato što smo uvijek išli, i uvijek ćemo ići, na sigurnu varijantu, certificirane i garantirane kvalitete. Također, bitna je činjenica da naši stručnjaci prate i uočavaju specifičnosti i reakcije tržišta, potrebe i zahtjeve kupaca i krajnjih korisnika. Zapažanja se analiziraju, razmjenjuju s dobavljačima čime direktno utječemo na kvalitetu proizvoda, kreiranje sadržaja pojedinih garnitura, dinamiku i kompletnost isporuka po pojedinim narudžbama. Na taj način osiguravamo našem kupcu optimalan i precizan izbor dijelova, kompletnost isporuke uz smanjenje troškova, eliminacijom nepotrebnog, do ekonomičnosti distribucije robe. I na prvi pregled na referentnoj listi poslovnih partnera motor-diht-a, mogu se primijetiti trgovačka društva iz samog vrha autobranše u hrvatskoj, što znači da motor-diht s konkurencijom ima pozitivan i stimulativan partnerski odnos. Isto tako kao kupce primjećujemo respektabilna velika i javna društva u hrvatskim okvirima, koji su prepoznali motor-diht kao pouzdanog dobavljača autodijelova vrhunske kvalitete po najboljim cijenama. Gospodarska kriza, bila je nemilosrdna prema onima koji su napravili i najmanju pogrešku u poslovnom odlučivanju. Mnoga su se partnerska društva tako odlučila završiti svoju tržišnu utakmicu, a mi smo neka odlučili pripojiti, tako smo ponekad rješavali nenaplaćena dugovanja, a ponekad samo preuzeli nečije dobro razrađeno tržište, proizvode i ljudske resurse. Pri preuzimanju drugih trgovačkih društava zadržavali smo najkvalitetnije kadrove i proizvode. Time smo svoj know-how nadopunili njihovim te ojačali, a i proširili svoju stručnost na brojne nove brendove, proizvode, kao i nova tržišta. Prije preuzimanja, prodaja se odvijala isključivo iz naše poslovnice u Zagrebu, ili preko naših mnogobrojnih kupaca koji pokrivaju čitavo hrvatsko tržište. Nakon preuzimanja, brojka naših poslovnica se povećala na šest s tendencijom rasta. Pokrivamo sve ključne gradove preko naših maloprodajnih poslovnica ili naših veleprodajnih kupaca, odnosno distributera u tim gradovima.
Brzo i prilagodljivo
Današnje je tržište dinamično, turbulentno i okrutno, potrebno je biti brz i sposoban u prilagodbi. Mi svoj opstanak i svoju budućnost vidimo kroz svoje djelatnike. Filtrirali smo ljudske resurse kako bismo formirali timove zaljubljenika u svoj posao koji dijele našu viziju i misiju, voljni su se konstantno obrazovati i kreativnost pretvarati u djela s ciljem potpune sinergije s našim kupcima. Maksima našeg djelovanja i vizije, jest prvenstveno stručnost u cilju pružanja adekvatne usluge našim kupcima. Činjenica da je jedini osnivač i član trgovačkog društva motor-diht dipl. ing. strojarstva Emir Midžić, koji se prije osnivanja društva, usavršavao u konstruiranju strojeva za izradu automobilskih dijelova, kao i dizajniranju učinkovitih alata i proizvoda iz automobilske industrije, govori kako tvrtku vodi stručnjak koji je vrsni poznavatelj originalnih rezervnih dijelova i prateće opreme. Iskustvo, kao i inženjersko obrazovanje te poznavanje čitavog procesa proizvodnje omogučilo je osnivaču da sam procjenjuje kvalitetu, također i educira ostale stručnjake. Time se omogučuje ne samo najbolja ponuda proizvoda, već i usluga savjetovanja kupca i njegove edukacije, ako je u pitanju naš kupac, distributer. Također, u suradnji s našim kupcima nastojimo zajednički planirati njihov asortiman, dostupnost našeg, što u konačnici rezultira kompletnom ponudom i smanjenjem troškova.
Izvor: Business.hr
napisala: Jasmina Midžić voditeljica odnosa s javnošću i marketinga