Pravilnik o jamstvu
Pravilnik o jamstvu na robu iz prodajnog asortimana
Motor – Diht d.o.o.
1. Opće odredbe
Pravilnik o jamstvu na robu određuje trajanje jamstva na robu iz prodajnog asortimana kao i način predaje jamstvenog zahtijeva te postupak rješavanja zahtjeva.
Roba iz prodajnog asortimana Motor-Diht d.o.o. je proizvedena prema najvišim standardima proizvodnje koji se primjenjuju za dijelove u autoindustriji. Kvaliteta materijala i procesi izrade kontrolirani su i primjenom ISO certifikata TS 16949 u proizvodnim procesima što jamči visoku kvalitetu, pouzdanost i trajnost . Proizvođači sukladno tome daju jamstvo na svoje proizvode koje Motor – Diht d.o.o. kao distributer daje – prenosi na svoje kupce a koje počinje teći danom isporuke dijelova.
Trajanje jamstva na dijelove iz prodajnog asortimana navedeno je za svaku grupu dijelova u tablici br. 1 koja je prilog ovom pravilniku.
Pri ostvarivanju prava na jamstvo koje Motor – Diht d.o.o. postavlja u ime svojih kupaca prema svojim dobavljačima – proizvođačima potrebno je zadovoljiti stroge procedure koje su uvjetovane od strane proizvođača. Ove procedure uvjetovane su načinom i tehnologijom proizvodnje kao i načinom analize prijavljenih kvarova koje proizvođači provode. To znači dostavu sve relevantne i složene dokumentacije koja obuhvaća, slike dijelova, opise i tehničke dokaze kvara – greške , podatke o vozilu te niz drugih podataka da bi jamstveni zahtjev bio priznat od strane proizvođača. Nerijetko je na zahtjev potrebno poslati i cijeli dio na kontrolu i analizu proizvođaču. Kvaliteta i način proizvodnje dijelova naših dobavljača kao i upotrebljeni materijali jamče izrazito mali postotak grešaka u izradi i materijalu. Zato se svaki zahtjev detaljno obrađuje i razmatra od strane proizvođača kako bi se osigurala što bolja kvaliteta i unaprijedila buduća proizvodnja.
Zato je neophodno da odjel kontrole kvalitete i jamstva Motor – Dihta d.o.o. dobije od kupca svu potrebnu dokumentaciju i dijelove kako bi kupac mogao ostvariti pravo na jamstvo.
2. Postupak ostvarivanja prava na jamstvo i rješavanja jamstvenih zahtjeva
Jamstvo se priznaje prema gore navedenim uvjetima na dijelove koji su ugrađeni stručno od strane kvalificiranih osoba uz poštivanje svih normi i pravila popravka za određeno vozilo kao i uputa proizvođača dijelova ili posebnih uputa za ugradnju od strane Motor – Diht d.o.o.
Kupac je dužan dostaviti odjelu jamstva Motor – Diht d.o.o. svu dokumentaciju i dijelove kako je određeno ovim pravilnikom kao uvjet za ostvarivanje prava na jamstvo.
2.1 Dokumentacija
Za ostvarivanje prava na jamstvo potrebno je priložiti slijedeću dokumentaciju od strane kupca – servisera:
2.1.1 Račun kupnje dijela i račun ugradnje dijela. Račun ugradnje dijela predstavlja potvrdu da je ugradnja izvršena od strane stručne osobe – servisa. Račun je osnovni dokaz o kupnji robe od strane Motor – Diht d.o.o. i bez njega nije moguće ostvariti pravo na jamstvo.
2.1.2 Obrazac za jamstvo Motor – Diht d.o.o. ispunjen u potpunosti sa svim podacima i prilozima koji su na njemu zatraženi. Posebno je važno dati što bolji opis kvara ili problema u za to predviđenoj rubrici. U skladu sa vrstom prijavljenog kvara i reklamiranog dijela te uputama na obrascu potrebno je također dostaviti i dodatnu dokumentaciju – slike , merenja ili ispis iz dijagnostičkog uređaja. Ta se dodatna dokumentacija može dostaviti i elektroničkom poštom na odjel jamstva. Nepotpuno ili nečitko ispunjeni obrasci i nepotpuna dokumentacija neće se uzimati u obzir i preuzimati.
2.1.3. Dio koji se reklamira mora biti dostavljen očišćen i odmašćen, stručno demontiran i bez dodatnih oštećenja kako bi se što lakše ustanovilo oštećenje – kvar koji se reklamira. Prljavi, dodatno oštećeni ili nestručno demontirani dijelovi ne mogu se reklamirati.
2.1.4. Kod prijave – zahtjeva za jamstvom kojima se reklamiraju složeniji dijelovi (npr. setovi spojki, klipova, karika itd.), potrebno je priložiti i fotografije sklopova vozila na kojima su bili ugrađeni reklamirani dijelovi. Ako je njihova neispravnost – utjecaj vidljiv i na drugim dijelovima ili su oni sami uzrokovali štetu na drugim dijelovima i sklopovima fotografije su nužne radi utvrđivanja opravdanosti jamstva. Na fotografijama se jasno moraju uočavati oštećenja nastala utjecajem reklamiranih dijelova kako bi se moglo utvrditi karakter i uzrok oštećenja. Fotografije mogu biti priložene uz obrazac jamstva ili mogu biti dostavljene elektroničkom poštom na odjel jamstva.
2.1.5. Dodatna dokumentacija i kontrola. U složenijim slučajevima jamstvenih zahtjeva ( reklamacija više dijelova, reklamacija dijela i posredne štete – npr. šteta na motoru nakon generalnih reparatura, oštećenja bilo kojih drugih sklopova vozila utjecajem reklamiranih dijelova itd.) odjel kontrole kvalitete i jamstva zadržava pravo osobnog uvida i dodatnog dokumentiranja te analize kvara na licu mjesta radi što objektivnijeg rješavanja prava na jamstvo što je u interesu kako kupca tako i Motor – Diht d.o.o. Pri tome se vodi računa da se po primitku zahtjeva u dogovoru sa kupcem kontrola na licu mjesta obavi u što kraćem roku radi brzine rješavanja problema krajnjeg kupca i mobilnosti njegovog vozila.
2.2 Postupak prijema i odobrenja jamstvenog zahtjeva
Kupac može jamstveni zahtjev sa reklamiranim dijelom predati osobno u poslovnici, dostaviti preko dostavljača tvrtke Motor – Diht d.o.o. ili poštom.
Rok podnošenja zahtjeva za priznavanje reklamacije na kvalitetu robe je 3 radna dana od utvrđivanja kvara u servisnoj radionici sa svim reklamiranim dijelovima i potpuno ispravno popunjenim zapisnikom. Ako je opravdana situacija rok za podnošenje zahtjeva može se produžiti na ukupno 6 radnih dana.
Djelatnici u poslovnici dužni su zaprimiti jamstveni zahtjev i dokumentaciju od kupca i odmah ju dostaviti odjelu jamstva. O primljenoj reklamaciji odmah obaviještavaju odjel jamstva i u prisutnosti kupca vrše provjeru da li je zahtjev ispravno predan sa svim potrebnim dokumentima i dijelovima kako je navedeno u pravilniku. U slučaju da nešto nije u skladu sa propisanim načinom trebaju zamoliti kupca da dopuni dokumentaciju ili ispravi druge nedostatke kako bi se zahtjev mogao zaprimiti – s time da se rok za odgovor pomiče na datum potpunog ispunjenja zapisnika i predaje svih potrebnik dijelova za razmatranje reklamacije. Kupci koji svoje zahtijeve šalju putem dostavne službe ili pošte trebaju kontaktirati odjel jamstva prije predaje dijelova i dokumentacije dostavljaču radi osiguranja dostave svih potrebnih dijelova i dokumenata. Djelatnici u poslovnici i dostavljači ne pristupaju samostalno bilo kakvim daljnim koracima za riješavanje jamstvenog zahtjeva bez odobrenja odjela jamstva.
Da bi se omogućilo kupcu – serviseru što brže riješavanje kvara na vozilu u cilju zadovoljstva krajnjeg korisnika, moguće je odobriti izdavanje novih dijelova sa skladišta Motor – Diht d.o.o. da bi se izvršio popravak prije samog rješavanja jamstvenog zahtjeva pogotovo u slučaju složenijih kvarova. Dijelovi se mogu izdati samo u dogovoru i po odobrenju odjela jamstva. Radi što bržeg riješavanja zahtjeva kupca ovaj se postupak može primijeniti po potrebi na sve jamstvene zahtjeve. Ovaj postupak ne predstavlja rješenje jamstva kao unaprijed prihvaćene i opravdane reklamacije od strane Motor Diht d.o.o. Kupac u slučaju ovakvog postupka mora prihvatiti obavezu da u slučaju odbijanja zahtjeva od strane prozvođača on snosi troškove izdanih dijelova.
Nakon zaprimanja reklamiranog dijela i sve potrebne dokumentacije odjel jamstva odlučuje o opravdanosti zahtjeva i obaviještava kupca o pozitivnom ili negativnom riješenju zahtjeva. U slučaju nespornog i jasnog kvara odjel jamstva odmah odobrava pozitivno rješenje kupcu i odobrava izdavanje novog dijela ( ili financijskog odobrenja ) te pokreće postupak jamstva prema proizvođaču. Ako zbog karaktera kvara i načina obrade zahtjeva kod samog proizvođača dijela nije moguće odmah rješiti zahtjev moguće je izdavanje dijela na način opisan u prethodnom poglavlju.
2.3 Nadležnost i obaveze
Za rješavanje jamstvenog zahtjeva nadležan je isključivo odjel jamstva i on odobrava eventualno izdavanje dijelova za riješavanje zahtjeva ili financijsko odobrenje.
Odjel jamstva skladišti sve reklamirane dijelove i vodi brigu o njima te ih po zaključenju jamstva i odobrenju od strane proizvođača uništava i ekološki zbrinjava na zakonski propisani način. O svim jamstvenim zahtjevima odjel jamstva vodi svu potrebnu evidenciju, materijalnu i financijsku – prema vlastitom skladištu kao i prema dobavljačima i o tome upravi podnosi periodična izvješća.
Adresa i podaci za kontakt:
Motor-diht d.o.o. – Odjel kontrole kvalitete i jamstva – Klanječka 59, 10000 Zagreb . Telefoni: 01/3647-122, 091/2043-220
Osoba za kontakt: voditelj odjela – Pero Čučević, Mail: pero.cucevic@motor-diht.hr prodaja@motor-diht.hr
Tablica 1: Trajanje jamstva po dobavljačima
Dobavljač | Vremenski rok jamstva | Rok jamstva u km |
Airtex Products S.A. | 2 god. | 50 000 km |
Ajusa | 1 god. | 30 000 km |
Autlog | 2 god. | 30 000 km |
Bailcast | 1 god. (2 god. Alat ) | 30 000 km |
Bilstein | 1 god. | 30 000 km |
Dayco Europe S.r.l. | 2 god. | 30 000 km |
Denso | 1 god. | 30 000 km |
Dihtungspartner Hamburg GmbH | 1 god. | 30 000 km |
Donmez | 1 god. | 30 000 km |
DPH | 1 god. | 30 000 km |
Elring | 1 god. | 30 000 km |
FAI | 2 god. | 24 000 km |
FI-DI | 2 god. | 20 000 km |
Filtron | Određeno kilometražom | 15 000 km |
Freccia International SRL | 1 god. | 20 000 km |
Glaser | 1 god. | 20 000 km |
INA | 1 god. | 30 000 km |
Iskra | 1 god. | 30 000 km |
Kautek | 2 god. | 30 000 km |
KAVO | 2 god. | 40 000 km |
L.P.R. s.r.l. | 1 god. | 30 000 km |
LUK | 1 god. | 15 000 km |
Mahle Aftermarket SAS Studg | 2 god. | 30 000 km |
MaPa | 1 god. | 15 000 km |
NGK | 1 god. | 30 000 km |
NPR of Europe GmbH | 2 god. | 30 000 km |
PRS | 1 god. | 30 000 km |
Reinz-Dichtungs GmbH | 2 god. | 30 000 km |
Ruville GmbH | 1 god. | 30 000 km |
Sachs | 1 god. | 15 000 km |
Teknorot | 1 god. | 30 000 km |
Topspares | 1 god. | 15 000 km |
Valeo | 1 god. | 15 000 km |
Vernet | 1 god. | 15 000 km |
Yenmak | 2 god. | 30 000 km |
Jamstveni rok vrijedi prema vremenskom ograničenju uz uvjet da se u navedenom vremenu ne prekorači navedena kilometraža. Ako se unutar navedenog vremenskog ograničenja prekorači kilometraža navedena u tablici jamstvo se tada ostvaruje na osnovu prijeđene kilometraže. Početak jamstva se uz pravovaljanu dokumentaciju računa od datuma ugradnje proizvoda. Za robu isporučenu od drugih trgovačkih partnera za koju Motor – diht d.o.o. nije uvoznik primjenjuju se pravila i uvjeti koje partneri propisuju a reklamacija se proslijeđuje njima.
Ova tablica je sastavni dio pravilnika o jamstvu Motor – diht d.o.o..
Zagreb; 12.04.2017.