Klizni ležajevi motora
Klizni ležajevi motora osnova su za skladan rad u kojem po mogućnosti ne dolazi do habanja niti trenja između kućišta motora tj. Klipnjače i osovina koje se okreću kao što su koljenasto vratilo, bregasto vratilo, vratilo za prekretnu polugu i vratilo za izjednačenje. Njihovo mehaničko opterećenje u motoru s unutarnjim izgaranjem iznimno je veliko, stoga, ležajevi moraju biti otporni na zamor, fleksibilni, otporni na velika opterećenja, habanje i koroziju.
Materijali i proizvodni postupci
Kako bi klizni ležajevi mogli udovoljiti visokim zahtjevima, razvoj materijala ima posebnu važnost. Proizvođaći ležajeva iz našeg asortimana raspolažu brojnim visokokvalitetnim legurama za ležajeve kao što su legure aluminija i bronce, sastoje se, ovisno o primjeni, od vrlo čvrste čelične ležajne blazinice koja je prevučena s nekoliko ležajnih materijala.
Materijali i proizvodni postupci
Kako bi klizni ležajevi mogli udovoljiti visokim zahtjevima, razvoj materijala ima posebnu važnost. Proizvođaći ležajeva iz našeg asortimana raspolažu brojnim visokokvalitetnim legurama za ležajeve kao što su legure aluminija i bronce, sastoje se, ovisno o primjeni, od vrlo čvrste čelične ležajne blazinice koja je prevučena s nekoliko ležajnih materijala.

Vrste kliznih ležajeva:
1. Aksijalni ležajevi motora
2. Glavni ležajevi motora
3. Leteći ležajevi motora
4. Ležajevi bregaste osovine
5. Čahure klipnjače
1. Aksijalni ležajevi motora
2. Glavni ležajevi motora
3. Leteći ležajevi motora
4. Ležajevi bregaste osovine
5. Čahure klipnjače

Izvedbe ležajeva:
1. Masivni ležajevi – sastoje se u cijelosti od ležajnog materijala koji se dobiva od posebnih legura.
2. Dvokomponentni ležajevi – koriste se kod benzinskih i usisnih dizelskih motora u osobnim automobilima koji su izloženi niskom do prosječnom opterećenju. Sastoje se od odporne čelične blazinice, međusloja i sloja ležajnog metala. Kao ležajni metal pretežno se koriste legure aluminija.
3. Trokomponentni ležajevi – koriste se u motorima koji su izloženi većim opterećenjima. Sastoje se od potporne čelične blazinice, hodnog sloja, barijernog sloja i kliznog sloja. Performance su dodatno poboljšanje prskanjem, takozvanom metalizacijom raspršivanjem.
1. Masivni ležajevi – sastoje se u cijelosti od ležajnog materijala koji se dobiva od posebnih legura.
2. Dvokomponentni ležajevi – koriste se kod benzinskih i usisnih dizelskih motora u osobnim automobilima koji su izloženi niskom do prosječnom opterećenju. Sastoje se od odporne čelične blazinice, međusloja i sloja ležajnog metala. Kao ležajni metal pretežno se koriste legure aluminija.
3. Trokomponentni ležajevi – koriste se u motorima koji su izloženi većim opterećenjima. Sastoje se od potporne čelične blazinice, hodnog sloja, barijernog sloja i kliznog sloja. Performance su dodatno poboljšanje prskanjem, takozvanom metalizacijom raspršivanjem.
